Unihengitys-verkkokurssi on kaivattu ratkaisu uniongelmien lääkkeettömään sekä laitteettomaan itsehoitoon!

UNIHENGITYS-VERKKOKURSSI ON TARKOITETTU SINULLE, MIKÄLI…
  • Heräilet, suusi kuivuu, hörpit vettä ja ravaat vessassa.
  • Kärsit väsymyksestä ja päänsäryistä.
  • Nenähengitys tuntuu ahdistavalta.
  • Narskuttelet hampaitasi.
  • Kärsit lihaskrampeista, tai levottomista jaloista.
  • Kuorsaat.
  • Hengityksesi katkeilee.
  • Haluat ennaltaehkäistä kuorsausta ja uniapneaa.
  • Huom! Kurssi sopii myös sinulle, joka haet apua astmaan, tukkoisuuteen, hengenahdistukseen, stressiin ja paniikkihäiriöön.

Kuorsaus ja unenaikaiset hengityskatkokset ovat ilmiselviä hengityksen ongelmia, mutta silti näiden hoitoon on tähän saakka ollut tarjolla kaikkea muuta kuin hengitysohjausta. Myöskin annetut itsehoito-ohjeet ovat vaatimattomat (kylkiasennossa nukkuminen), vaikeat (painon pudottaminen) ja monissa tapauksissa toimimattomat (myös hoikat ihmiset voivat kuorsata ja kärsiä uniapneasta).

Vaikka terveydenhuollon tarjoamat kuorsauksen ja uniapnean hoitomuodot, kuten laitteet ja leikkaukset ovat useimmille suoranaisia hengenpelastajia, on kuitenkin paljon heitä, jotka eivät annettuihin laitteisiin sopeudu, tai jotka eivät hyödy kirurgisista operaatioista, tai niiden hyödyt ovat väliaikaisia. Heille on tervetullut tieto, että em. uniongelmien hoitoon on tarjolla myös turvallinen ja tehokas itsehoitomuoto – Hoitava Hengitys.

Unihengityskurssi avaa uuden näkökulman unihäiriöiden ja hengityshäiriöiden väliseen yhteyteen sekä antaa toimivat työkalut, jotka pureutuvat ongelmien juurisyihin.
Hengityksen ja unenlaadun paranemisen lisäksi Hoitava Hengitys -harjoitteet parantavat terveyttä ja elämänlaatua kokonaisvaltaisesti. 

Jo pienillä hengitystavan muutoksilla saadaan merkittävää parannusta unenlaatuun. 

”Unenlaatuni on parantunut huomattavasti. En enää heräile käymään vessassa, eikä suu tunnu kuivalta. Mikä parasta, herään aamulla pirteämpänä kuin pitkään aikaan.” Nainen, 56 v.

”Vaimo kertoo kuorsaukseni loppuneen. Kurkkuni ei ole aamuisin kipeä.” Mies, 68 v.

On hämmästyttävää herätä, kun leuat ja niskat ovat täysin rennot. Ilmeisesti en enää pure hampaitani öisin. Mielenkiinnolla odotan, mitä hammaslääkärini sanoo.” Nainen 34 v.

Olen saanut uniapnea-diagnoosin, vaikka en olekaan ulkoisesti riskiryhmään kuuluva. Sain myös uniapnealaitteen, mutta useiden maskikokeilujen jälkeenkään ei vaan löytynyt sopivaa, ja laite oli pakko jättää pois. Ainoa mikä tilannettani helpottaa, ovat hengitysharjoitukset sekä suun teippaaminen yöksi. Hengityskatkosten määrästä en osaa sanoa, mutta ainakin olen virkeämpi päivisin kuin aiemmin.” Nainen, 48 v.

Lämmin kiitos mieheni ja itseni puolesta! Tämä oppi pelasti avioliittomme ja pystymme jälleen nukkumaan samassa huoneessa, kun mies ei enää kuorsaa.” Nainen 53 v.

Suuri kiitos tästä kurssista! Enpä olisi uskonut miten pienellä konstilla voidaan elämänlaatua näin merkittävästi parantaa. Meidän perheessämme kuorsaus loppui kokonaan. Viemme vaimon kanssa ilolla tätä viestiä eteenpäin. Mies 71 v.

Unihäiriöiden taustalla hengityksen häiriöt

Suuri, suun kautta tapahtuva hengitys ärsyttää nielua sekä löystyttää nielun kudoksia. Suuri hengitys on liikahengitystä, joka aiheuttaa elimistöön hiilidioksidivajeen kautta hapenpuutteen. Hapenpuutteesta kärsivä keho ei rentoudu, eikä mieli rauhoitu ja uni on ohutta sekä levotonta. Kehon jännittyneisyys ilmenee hampaiden narskutteluna, lihaskramppeina sekä tihentyneenä virtsaamisen tarpeena. Hiilidioksidivaje tekee lisäksi hengityksestä katkonaista.

Unihengityskurssi tarjoaa toimivat keinot hengityksen normalisoimiseen ja unenlaadun parantamiseen.

Liian suuren hengityksen pienentäminen ja hengityskaasujen tasapainottaminen, sekä liian ahtaan nielun avartaminen auttaa hengitystä soljumaan äänettömästi sekä katkeilematta – myös nukkuessa. Kuorsaus hiljenee, hengityskatkot vähenee, hampaiden narskuttelu sekä toistuvat heräilyt vähenee. Uni on syvempää, palauttavampaa ja virkistävämpää.

Unihengitys-verkkokurssi omatoimiseen harjoitteluun

Sisältö:
  1. Videokansio: Unihengitys-luennot
  2. Videokansio: Hoitava Hengitys -harjoitteet
  3. breaTHIN-setti, jossa apuvälineiden lisäksi myös kirjalliset ja kuvalliset harjoitusohjeet.

Unihengityskurssi sisältää kaksi videokansiota, joista toisessa selvennetään kompaktien teorialuentojen avulla hengityksen ongelmien juurisyitä uudesta näkökulmasta ja toisessa ohjataan hengityksen häiriöitä korjaavia hengitysharjoituksia sekä nielua avartavaa sekä kieltä vahvistava kielijumppa, joka tutkitusti vähentää ylähengitysteiden ahtautumista. 

Apuna harjoittelussa on breaTHIN-setti, eli tuotepaketti, joka sisältää kevyet ja kätevät harjoitusvälineet, joilla harjoitat hengitystäsi vaivattomasti tavallisten arkipuuhiesi lomassa.

Sinun ei siis tarvitse aikatauluttaa hengitysharjoituksia kiireiseen arkeesi, vaan voit kevyesti mukana kulkevien apuvälineiden avulla vahvistaa hengityslihaksiasi ja parantaa hiilidioksidin sietokykyäsi vaikka autolla ajaessasi, tai tietokoneella työskennellessäsi. Mikäli haluat harjoitteluun lisähaastetta, voit tehdä hengitystreeniä myös liikkuessasi.

Helpotusta harjoitteluun tuovat breaTHIN-setin tuotteet.

Erilaiset terveyden edistämisen laitteet jäävät monilla alkuinnostuksen jälkeen kaappiin. Mitä kalliimmasta laitteesta on kyse, sitä enemmän asia harmittaa, ja sitä syvemmälle kaapin perälle kapistus haudataan. breaTHIN-setin kevyet vastusharjoittelun apuvälineet kulkevat kätevästi mukana nätissä ja näppärässä kaulariipuksessa, joten voit tehdä harjoitustuokioita pitkin päivää kuin huomaamatta. Voit siis harjoittaa hengitystäsi samalla kuin hengität!

breaTHIN-setti sisältää riittoisan ihoteipin unenaikaisen nenähengityksen varmistamiseen sekä silikonipillit ja nenäklipsin hengityksen vastusharjoitteluun, eli kaikkien hengitysväylän lihasten (nenänpäästä palleaan) aktivoimiseen ja vahvistamiseen, hengitysteiden avaamiseen sekä hengityskaasujen tasapainottamiseen. Mukana 20-sivuinen ohjevihko. Katso breaTHIN-setin tuotteiden tarkempi kuvaus täältä.

Kun suurta hengitystä pienennetään, eli normalisoidaan, ahdasta nielua avarretaan ja hengityskaasuja tasapainotetaan,

hengitys kulkee äänettömästi ja yhtäjaksoisesti myös unen aikana.

Hengityksen itsearviointikyselyn perusteella ohjatulle Unihengitys-kurssille osallistuneiden tulokset paranivat, eli oireet lieventyivät 4-5 viikon harjoittelun kuluessa seuraavasti:

Kuorsaus väheni 39 %.

Suun kuivuus väheni 71 %.

Aamuväsymys väheni 36 %.

Päiväväsymys väheni 30 %.

Lisäksi Livtec recovery -mittauksen perusteella uniapneariskiä kuvaava lukema laski keskimäärin 47 %. 

Lue em. kurssista lisää täältä.

Tehtyäsi tilauksen, saat Tilausvahvistuksessa Videokansioiden linkit, joten pääset katsomaan kaikki luentojen ja harjoitusohjeiden videot samantien.

Videoiden katseluoikeus on voimassa 6 kk.

breaTHIN-setti postitetaan 1-3 päivän kuluessa tilauksesta.

Jaa blogi!