Stressin- ja mielenhallintaa Hoitavalla Hengityksellä

Mielen ja kehon välinen yhteys on kaksisuuntaista ja näiden välisenä siltana toimii hengitys. Kun mielemme kiihtyy, myös hengityksemme kiihtyy. Kun kehossamme on häiriöitä, se myös vaikuttaa hengitykseemme. Voimme käyttää hyödyksemme hengityksen tahdonalaista säätelyä ja rauhoittamalla kiihtyneen hengityksen rauhoittaa myös mielemme. Korjaamalla hengityksen häiriöitä voimme korjata myös kehon häiriöitä.

Nykypäivän “teknostressi” ja aikataulupaineet kuormittavat ihmisiä ennennäkemättömällä tavalla ja yhä nuoremmat ihmiset kärsivät stressin laaja-alaisista oireista. Hengitys on tehokas ja helppo, mutta yllättävän vähän käytetty työkalu stressin oireiden lievittämiseen. Yksi syy tähän on siinä, että hengityksen rauhoittaminen ei olekaan niin helppoa, kuin miltä se paperilta luettuna näyttää.

Hoitava Hengitys avaa hengityksen fysiologiaa uudella tavalla ja auttaa ymmärtämään hengitykseen vaikuttavia tekijöitä sekä hengityksen – ja sitä kautta mielen – rauhoittamisen esteitä ja purkamaan niitä.

Kenelle?

Kaikille mielen rauhoittumista sekä stressin oireiden lievitystä hakeville.

Tilaa luento

Kirjoittaja on Marketta Manninen.

Hän on Hoitava Hengitys HB® -menetelmän kehittäjä ja kouluttaja sekä Buteyko-ohjaaja.

2018-02-15T21:27:09+00:00

About the Author:

Kirjoittaja on Marketta Manninen. Hän on Hoitava Hengitys HB® -menetelmän kehittäjä ja kouluttaja sekä Buteyko-ohjaaja.
Facebook
Facebook
Twitter
LinkedIn